Neviditelná činnost realitního makléře

27.10.2019

Je dostačující inzerovat nemovitost na jednom inzertním serveru? Pokud vám zájemce řekne, že nemovitost koupí, máte vyhráno? Kolik uchazečů musíte ,,políbit", aby se z nich vyklubal ,,princ"?


Lidé většinou prodávají nemovitost jen párkrát za život, proto si tedy mnohdy neuvědomí, jaké činnosti jsou s prodejem nemovitosti spjaty.

Je to pochopitelné, ale prodej nemovitosti je celkově komplexnější proces, než ,,jen" nalezení kupce. Osobně jsem toho názoru, že prodat si něco sám skutečně není problém...

Možná to zní troufale, ale je to tak. Není problém prodat, když je nadměrná poptávka a trh je ,,žhavý". 

Stručně řečeno pokud máte atraktivní nemovitost a je o ni velký zájem, není problém ji prodat. 

Otázkou ale je, jestli je nemovitost prodaná za dobrou cenu, rychle a bezpečně...

PŘÍKLAD ČINNOSTÍ, KTERÉ NEJSOU VIDĚT:


  • Marketingová aktivita - vkládání inzerátů na inzertní servery.
  • Oslovování lidí z databáze v RK, kteří poptávají podobný druh nemovitosti.
  • Komunikace s vhodnými uchazeči a zjišťování jejich koupěschopnosti nemovitosti.
  • Obhajování prodejní ceny nemovitosti před uchazeči o nemovitost.
  • Zajišťování prohlídek a zasílání odpovědí na dotazy uchazečů o nemovitost.
  • Tvorba a podpis rezervačních smluv.
  • Objednání a domluvení podpisu kupních smluv.
  • Diskuze a připomínkování ohledně kupních smluv.
  • Koordinace procesu hypotečního úvěru s úvěrovým poradcem.
  • Vklad listin na Katastr nemovitostí.


Toto je jen část z výčtu činností, se kterými dobrý realitní makléř prodávajícímu pomáhá.

Nejde tedy jen o nalezení vhodného kupce, ale jde o stanovení procesu nalezení kupce a dotáhnutí prodeje nemovitosti do zdárného konce.



AUTOR:

Nikola Mitáš

info@remitreal.cz

775 744 591