Stejná/rozdílná provize u RK
Je nízká provize zárukou, že ušetříte? Je vysoká provize zárukou, že máte nadstandardní služby? Je přímá úměra mezi výší provize, rozsahem služeb a kvalitou služeb?
Často se RK snaží zalíbit se klientům nižší provizí. Je ale konečná výše nižší provize skutečně nižší provizí?
Co pro Vás udělají jednotlivé RK? Vezměme si příklad:
1. RK (provize 30 000 Kč):
MARKETING (malý marketing)
- inzertní servery (3 neplacené internetové inzertní servery a 1 placený)
POPLATKY (nezaplatí další poplatky, např. vklad zástavního práva...)
- návrh na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí 1 000 Kč
ČINNOSTI (pasivní čekání kdo se ozve)
- kupní smlouva (zpracovaná makléřem-ne advokátem)
- pasivní aktivita (čeká se na zájemce)
2. RK (provize 70 000 Kč):
MARKETING (kvalitní marketing)
- inzertní servery (5 nejefektivnějších inzertních serverů a cílená placená reklama)
- web nemovitosti (zvýšení atraktivity, další marketingový nástroj)
- placená reklama na Facebooku (cílená reklama)
- videoprohlídky (zvýšení atraktivity videem)
- aktivní oslovování poptávajících (aktivní oslovování lidí z databáze)
POPLATKY
- návrh na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí 1 000 Kč
- návrh na vklad zástavního práva do katastru nemovitostí 1 000 Kč
- Kupní smlouva + advokátní úschova peněz (např. 7 000 Kč)
ČINNOSTI
- kupní smlouva (zpracovaná advokátem)
- aktivní vyhledávání nemovitosti (čeká se na zájemce)
3. RK (provize 130 000 Kč):
- stejné služby i poplatky jako 2. RK
- vysoká provize
- žádný nadstandard
Rozdílů je pochopitelně více, chtěl jsem jen stručně ukázat, že ne vždy je přímá úměra mezi cenou a kvalitou...
