Stejná/rozdílná provize u RK

17.10.2019

Je nízká provize zárukou, že ušetříte? Je vysoká provize zárukou, že máte nadstandardní služby? Je přímá úměra mezi výší provize, rozsahem služeb a kvalitou služeb?


Často se RK snaží zalíbit se klientům nižší provizí. Je ale konečná výše nižší provize skutečně nižší provizí?


Co pro Vás udělají jednotlivé RK? Vezměme si příklad:


1. RK (provize 30 000 Kč):


MARKETING (malý marketing)

  • inzertní servery (3 neplacené internetové inzertní servery a 1 placený)

POPLATKY (nezaplatí další poplatky, např. vklad zástavního práva...)

  • návrh na vklad  vlastnického práva do katastru nemovitostí 1 000 Kč

ČINNOSTI (pasivní čekání kdo se ozve)

  • kupní smlouva (zpracovaná makléřem-ne advokátem)
  • pasivní aktivita (čeká se na zájemce)


2. RK (provize 70 000 Kč):


MARKETING (kvalitní marketing)

  • inzertní servery (5 nejefektivnějších inzertních serverů a cílená placená reklama)
  • web nemovitosti (zvýšení atraktivity, další marketingový nástroj)
  • placená reklama na Facebooku (cílená reklama)
  • videoprohlídky (zvýšení atraktivity videem)
  • aktivní oslovování poptávajících (aktivní oslovování lidí z databáze)

POPLATKY

  • návrh na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí 1 000 Kč
  • návrh na vklad zástavního práva do katastru nemovitostí 1 000 Kč
  • Kupní smlouva + advokátní úschova peněz (např. 7 000 Kč)

ČINNOSTI

  • kupní smlouva (zpracovaná advokátem)
  • aktivní vyhledávání nemovitosti (čeká se na zájemce)


3. RK (provize 130 000 Kč):

  • stejné služby i poplatky jako 2. RK
  • vysoká provize
  • žádný nadstandard


Rozdílů je pochopitelně více, chtěl jsem jen stručně ukázat, že ne vždy je přímá úměra mezi cenou a kvalitou...


AUTOR:

Nikola Mitáš

info@remitreal.cz

775 744 591