Kdo je skutečný zájemce o Vaši nemovitost?

04.11.2019

Známe svého kupce? Pokud prodáváme hovězí steak vegetariánovi, koupí si ho? Je pro třígenerační RD ideální kupec běžná rodina?

Nedávno jsem měl schůzku s majitelem domu, který jej dlouho prodával a nemohl jej prodat. Zjistil jsem už při procházení domu, že je tento devítipokojový rodinný dům pro běžnou rodinu příliš velký. Když jsem se ptal, jakým způsobem ho inzeruje a celkově propaguje, zjistil jsem, že tento třígenerační rodinný dům, který lze rozdělit na tři byty, je ideální nemovitostí pro investory, ale propaguje se pouze jako rodinný dům.

Ve chvíli, kdy jsem fyzicky prošel celým domem, mně bylo jasné, že se tady prodává ,,maso vegetariánům". 

Majitel při prodeji propagoval nemovitost poměrně dobře, ale pouze jako bydlení pro rodinu. Nepoložil si totiž základní otázku - Kdo je ideální kupec pro moji nemovitost? 

Ideálním kupcem očividně nebyla rodina s dětmi, ale byl jím investor, který by mohl dům zrekonstruovat a pronajat na bytové jednotky, případně jej rozprodat. 

Často se totiž stává, že prodávající udělají pro prodej všechno, nemůžou jej prodat a cítí se sklíčení, ale není to chyba propagace nemovitosti, jen si nepoložili základní otázku: ,,Kdo si chce mou nemovitost koupit?" 

I když prodáváme ,,šťavnatý flák" kvalitního hovězího, tak vegetarián si ho nekoupí...

Celá prodejní propagace nemovitosti byla sice dostatečná, ale byla určena ,,vegetariánovi". 

Pokud chceme prodávat onen ,,kvalitní flák hovězího", musíme jej prodat ,,milovníkovi masa" a tím je v tomto případě realitní investor. 

Není tedy divu, že dům se dlouho prodával, protože investor neslyší na hezký výhled z balkonu, ale zajímají jej parametry jako: výměry jednotlivých pokojů, možnost a rozsah rekonstrukce a přístavby, územní plán, možnost rekolaudace objektu, výnosová analýza nemovitosti, výstupní strategie, možnost financování objektu, daňové výhody koupě na firmu apod...

Častokrát si lidé myslí, že ,,šťavnatý steak" se prodává sám o sobě, ovšem pokud je prodáván vegetariánům a navíc za relativně vysokou cenu, nemovitost se neprodá, případně se prodá zbytečně pozdě.

Vždy si tedy při prodeji nemovitosti položme otázku: ,,Kdo je skutečný zájemce o naši nemovitost?"

AUTOR: 

Nikola Mitáš

info@remitreal.cz

775 744 591