Nejčastější triky RK - máme databázi zájemců...
Jsou poptávky u RK skutečně vašimi potenciálními zákazníky? Když prodáváte byt, ale poptávka chce dům, je to poptávka? Chcete 2,5 milionu Kč, ale poptávající má 2 miliony Kč, uděláte obchod?

Poptávky realitní kanceláře jsou často ,,směskou" jmen a kontaktů různých zájemců o nemovitosti. Databáze s těmito údaji mnohdy nejsou aktualizované a selektované.
Pokud vám tedy realitní makléř řekne, že má 30 poptávek na vaši nemovitost, skutečností může být, že jich je pouze zlomek.
Další z triků RK a realitních makléřů je tedy nalákat prodávající na "databázi klientů".
PŘÍKLAD:
Ona databáze klientů může být jen 10 zájemců o nemovitost, ale 2 z nich nechtějí byt, ale RD. Další 3 zájemci můžou chtít bydlet v jiné lokalitě, dvěma se nelíbí cena. Jeden už koupil co chtěl a poslední nebere telefon...
Zůstal tedy pro prodávajícího pouze jeden relevantní zájemce v databázi!, který je skutečně potenciálním kupcem nemovitosti...
Každá RK má databázi, ale měli bychom se ptát...
✅Chtějí lidé v databázi tento typ nemovitosti? (Vyhovuje jim velikost bytu?)
✅Vyhovuje jim tato cena? (Není to pro ně drahé?)
✅Jsou schopni financovat tuto nemovitost? (Dosáhnou na úvěr?)
Překlad věty: ,,Máme databázi klientů", může tedy znamenat, máme jednoho zájemce 😉
